torsdag 31 mars 2011

Längtan

Hade jobbintervju idag, det kändes inte speciellt bra men vad gör man. Tog cykeln ner till stan, det var himla skönt att röra på sig efter ett par dagars stillasittande. För en gångs skull är jag också klar med hemtentamen i tid så det var en fin frihetskänsla att äntligen få andas den kalla vårluften (jag tillät mig inte några promenader medan jag slet med tentan eftersom jag ändå inte skulle kunnat slappna av). längtar så oerhört mycket efter att kunna köpa en egen proffsig kamera. Jag längtar efter ett eget hus att dekorera efter eget huvud, efter hemmagjord skagenröra på tunnbröd med pommac till och efter varma vårdagar. Åh och jag längtar efter att fortsätta läsa Bergets Döttrar av Anna Jörgensdotter, en författare från trakten. Den ligger här på täcket och lockar. Och jag längtar nog efter att få se något bra program på SVT play också. Helst någon naturdokumentär, gärna om växter. Jag älskar växter, de är magiska på något sätt. När jag skaffar ett eget hus ska jag ha massor av fina växter i fönstren, så jag måste väl passa på att lära mig så mycket som möjligt. Åh, och jag längtar verkligen efter att jobba som journalist. Det finns så mycket att se fram emot här i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar