tisdag 22 mars 2011

Plantera lökar och slanga bensin

Puh. Trodde att jag skulle ha en föreläsning idag, men så blev det inte. Istället blev jag stående på väggrenen mellan Forsbacka och Valbo med bensinstopp och utan mobiltelefon. Världens snällaste taxichaffis kom och räddade mig när jag hjälplöst gick på vägkanten, lät mig låna hans telefon och skjutsade mig till Gävle. Vilken tur att det det finns sådana människor. För mig. Sedan kom pappa och hjälpte mig fylla bensin. Jag slapp både bärgningskostnad och parkeringsböter, vilket var tur i oturen. Vilken pärs! Efter det var jag så skärrad att jag helt enkelt åkte hem, fast först gjorde jag ett besök på en second-hand affär och skaffade tre terracottakrukor för 1:- styck. Sedan köpte jag lite vårlökar som jag planterade i krukorna, för att lugna nerverna liksom. Lyckat! Blev så glad för att de hade ekologiska tulpaner på blomsteraffären också, fast jag köpte inga. Sen städade jag och dammsög och var allmänt husmoderlig.
Fick hembakt bröd av farmor idag också; hon tyckte synd om mig när jag berättade om det misslyckade brödbaket igår. Imorgon ska jag iallafall vara helt ledig, bortsett från fotograferingen med musikalensemblen på eftermiddagen. Skönt...

Förresten har jag tagit fram min vårjacka idag. Jag njuter av att solen värmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar