tisdag 26 april 2011

Och jag är lycklig!

Nu är jag hemma efter nästan en veckas semester i Norrland i släktens gamla hus på landet.Det har varit såååå skönt och jag har spenderat dagarna med att äta oerhört god mat, gå promenader och umgås med släkten. Dessutom har jag hunnit med att utforska ett gammalt övergivet hus (spännande, läskigt, häpnadsväckande), fota lite, plocka blåsippor och sola mig (stekande). Gud så härligt. Nästan så att jag så smått smäller av bara jag skriver om det. Men det är skönt att vara hemma. Speciellt skönt var det att komma hem till likartad värme men dubbelt så mycket grönska i skog och på mark. För en vecka sedan var det ju snöyra och bitande kalla vindar, typ.
Åh! En glad nyhet; jag har fått jobb! Jag ska börja imorgon. Ett företag som bygger montrar på företagsmässor och stämmor. Så ja, allt är typ perfekt i mitt liv nu. Jag ska aldrig mer oroa mig för något. Nu kan jag göra allt jag vill. Hehe...
Och idag har jag köpt smink. Jag storsatsade på Clinique, köpte två produkter (deras trestegsrengöring och ett läppglans) och fick en gåva värd 800 spänn på köpet. Den bestod av ett läppstift i färgen Extreme Pink, en moisturizer, en ansiktsscrub, Skin Renewer, en palett med två ögonskuggor och en minimascara. YES!!! Och vad gav jag nu för detta? Typ 487 spänn. YESS!!

Jag har blivit så inspirerad av underbaraclara och en massa andra fantastiska bloggtjejer att börja skriva, snickra ihop egna pallkragar och gräva i jorden, fota, äta ekologiskt och shoppa second hand. Jag har dem att tacka för så mycket! Jag ska göra ett helt inlägg om bara de fantastiska bloggar jag läser och blir inspirerad av. För de har skänkt mig så mycket glädje, och om någon ser det jag skiver så vill jag skänka den vidare!
Mitt nästa projekt ska alltså bli att plantera en massa nyttoväxter och fina blommor. Farmor har redan lovat att jag ska få litet utav hennes oregano, som hon säger sprider sig som pesten. Hurra! Förresten tror jag att det växer vild oregano vid kanten av gräsmattan här hemma,, när jag tänker efter. Jag känner att jag redan börjat få lite utav den struktur och planering i mitt liv som jag så länge suktat efter. Förr brukade jag må dåligt över att inget jag tog mig för eller planerade blev gjort eller färdigt. Men nu känner jag inte att jag tar mig vatten över huvudet längre. Skönt!
Åh, nu känner jag suget efter naturfilm. Det blir nog SVT Play snart. Godkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar