tisdag 4 januari 2011

aktivera

Yay! Datorn i hallen fungerar igen efter några dagars strejkande så nu är jag återigen tillbaka i det förlovade landet internet. Den här är mer lätthanterlig än min brors stora monsterdator så jag är tacksam (tack datorn).

har alltså precis kommit tillbaka efter en gnistrande kall vinterpromenad till bussenhållsplatsen där jag vinkade av söta Biffen som har varit här och umgåtts och ätit med med mig sen igår eftermiddag. Så himla fint att ses igen efter typ ett halvår (!) på skilda håll och man undrar ju lite varför man inte tar sig i kragen och träffar sina kära vänner när de är så inspirerande, snygga och roliga. DET ska det iallfall bli ändring på. Det är ju synd att bara låta dem samla damm. haha.

Juste! Jag måste ju berätta om mitt nyårslöfte. Ett av mina nyårslöften iår är att jag ska bli mer aktiv inom "the gay community" i mitt område (varför finns det inget bra ord på svenska??).jag har skrivit till RFSL Gävle och sagt att jag vill jobba ideelt som typ föreläsare eller nåt. Man får säker gå på massa kurser gratis också, sånt gillar jag, speciellt allt med feminism/gaytema såklart. Dels vill jag känna att jag faktiskt gör något aktivt för att göra skillnad förutom att "bara" vara med i massa facebook-grupper och dels vore det fett att träffa andra queers för jag har ju ärligt talat inte så många hbtare i min bekantskapskrets. Jag hatar egentligen att dela upp människor så, alla är ju människor liksom och mina vänner är fantastiskt fina och öppensinnade människor. men de flesta av mina vänner är ju hetero och det är inte jag. Så.


Biffen och Pizzan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar