onsdag 5 januari 2011

brokigt

Idag har jag varit produktiv, trots att jag mest suttit framför datorn. Har skickat iväg en del ansökningar, uppdaterat min CV och skapat en lista på över tio ställen i stan att söka jobb på på måndag. Jag hoppas att mina ansträngningar bär frukt...

Jag har lite funderingar angående den här bloggen också. Jag fattar inte hur jag ska kunna byta teckensnitt till exempel, utan att ändra hela bloggens utseende. Jag vill kunna göra bilderna större. Irriterande.

Efter en del fotande och lite redigerande av bilder tagna med min nya fina rosa julklappskamera (tack pappa) har jag kommit på att bilderna den producerar inte riktigt håller måttet när det gäller det estetiska uttryck jag ibland suktar efter. Därför bekräftar jag att jag önskar en nya Canon systemkamera av något slag av mig själv när jag får pengar. Den kan ju rentav få bli ännu ett incitament för att skaffa ett nytt jobb pronto.

Hu. Nu har jag lite ont i magen, den protesterar efter den sista hinken julte nämligen. Nu ska jag sova i mjuka bolster. Sedan ska jag till upp till nordliga fjälltrakter och leva loppan med fjällugglor och åka skidor i fantastisk vacker natur och glittrande vintervit kyla, hurra! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar