måndag 11 juli 2011

Berättelsen om hur jag bröt tån

Jobbet har helt sugit musten ur mig, och jag har återhämtat mig genom att dricka ekologisk oboy och sova ungefär arton timmar om dygnet. Häromdagen gjorde jag ju illa tån när jag skulle springa upp för trappen, så i fredags åkte jag och röntkade foten och det visade sig att tån var bruten! Mamma följde med som moraliskt stöd och stod för underhållningen under sjukhusbesöket. På ortopeden såg det ut som en verkstad med skruvmejslar, många olika sorters tänger i olika storlekar samt en mycket stor och skrämmande sug- slang. Jag fick se mina röntkenbilder på dataskärmen och det var ganska fascinerande. Jag tycker att röntkenbilder är så vackra, som konstverk. Tänk att min fot är så fin inuti! Tydligen gör de inget åt brutna tår iallafall, så jag blev hemskickad med en ordination att köpa träskor och dricka oboy. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar