söndag 3 juli 2011

Goda böcker och vackert fika

Idag kom böckerna jag beställt- Repris klassikerserie med illustrationer av Lina Bodén. Jag är så pepp! Älskar doften av nya böcker när man försiktigt öppnar pärmarna, borrar in näsan i sidorna och sniffar. Mm. De är så vackra med sina färgglada omslag och krämigt vita innanmäten också. Hehe. Jag har redan börjat läsa Daddy Longlegs (Pappa Långben på svenska, fast jag tycker titeln gör sig bättre på orginalspråket faktiskt) och den är så bra!
En rolig sak som hände idag var att när jag skulle hämta böckerna i kiosken frågade han som jobbade om jag ville ha kaffe. Jag tvekade, sedan tänkte jag att varför inte? Så jag satte mig och småpratade lite och drack kaffe och det var jättetrevligt och så fick jag en croissant med chokladfyllning. Den tog jag med hem. Jag var välkommen tillbaka närsomhelst och då skulle jag få fika. Haha! Jag har fått en ny vän.
Sedan när jag kom hem bakade jag fantastiska cupcakes med rosa citronglasyr, några med chokladglasyr och dekorerade med violer och rosenknoppar. Familjen kom hem från västkusten idag så jag bjöd på dem. Och beskt svart kaffe som tjära. Gott! Kanske jag tar med en cupcake till min nya vän någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar