lördag 2 juli 2011

Lycka

Jag älskar att sitta ute precis innan skymningen när det luktar skog och jord och parfym av alla blommor.

Jag älskar att gå runt i mina egna tankar

och att sitta framför pianot och höra min egen röst och sjunga som att hjärtat håller på att brista, och få rysningar och tuppskinn, och tusen personer sitter alldeles andlösa, fast jag är alldeles för mig själv.

och att beundra mönstret i ett skirt tyg

att upptäcka ett rött smultron som ett litet smycke mot en grön djungel i miniatyr.

att se ett kostymdrama och leva mig in i handlingen

och den där stunden precis efter att man lagt på och lägger sig för att sova då man vet att man är tusentals mil ifrån varandra men i bådas tankar kysser man varandra.

att vattna blommorna.

att cykla ute precis innan ett stort oväder och höra alla ljud mycket skarpare och känna elektriciteten i luften med varenda fiber i kroppen och känna sig extatisk av lycka.

att lyssna på tystnaden

att åka bil i ett vackert land med musik i radion, berg, skogar och sjöar runt omkring och ingenting annat än frihet framför sig

att gå över en äng med gräs och blommor upp till midjan och där man kan lägga sig ned om man vill och gömma sig och se upp mot himlen som är blå med massor av vita moln.

att krama min mamma.

att plocka blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar