torsdag 11 augusti 2011

Bloggkärlek

Jag har varit borta i några dagar i Norrland där det var fantastiskt väder och jag som planerat badade och åt mest. Tog dock även några välbehövliga promenader, om det är någon som är orolig för allt det där ätandet. Jag har märkt att blogga är lite som att träna- (inte för att jag är så värst duktig på att varken det ena eller det andra, men, ni fattar) ju mer man gör det desto mer kreativ och inspirerarad blir man och tillslut får man liksom ett behov av att göra det. Och att det är jäkligt svårt att komma igång igen om man tagit en liten paus, för då har man liksom redan fylld igen luckan som blev i ens liv när man slutade- oftast med något oviktigt som typ att surfa runt på internet och kolla på fina klänningar (he-hem) eller sova (det är sant). Men jag älskar att läsa bloggar och att inspireras av andra unga tjejer (vilket är så himla kul förresten, att bloggosfären är en av platserna där unga tjejer dominerar och är mest framgångsrika)s texter och bilder. Jag älskar att man liksom får ta del av någons liv, någons vardag. En blogg är så mycket mer än en dagbok på internet; en bra blogg är som ett litet fönster in i en annan människas liv. Och det är så vackert att jag vill ta del av det! <3

Förresten- den underbara Sandra Beijer med Niotillfembloggen gjorde en lång lista på de bloggar hon läser- och när jag klickade mig runt bland allt det vackra hittade jag denna pärla. Hon är så vacker och tar fantastiska bilder, gillar cupcakes och vintagemode. Anglofilen i mig fick verkligen sitt lystmäte, för hon bor och studerar mitt i det fantastiska London (där jag förövrigt aldrig har varit). Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar